اهمیت طراحی سایت حرفه ای برای کسب و کار شما چیست؟!
اهمیت یک وبسایت اینترنتی بر رشد و بهبود کسب و کارهای مختلف اعم از تجارتهای الکترونیک و حتی تجارتهای غیر الکترونیک امروزه بر هیچکس پوشیده نیست. زمانی بود که فقط فعالیتهای اینترنتی نیاز به وبسایت داشتند، اما امروزه با گسترش اینترنت هر فعالیت کاری برای افزایش راندمان خود نیاز به یک وبسایت دارد.
در حال حاضر بسیاری از شرکتها برای جذب مخاطب یا ارتباط با مخاطبین فعلی خود از طراحی سایت برای کسب و کارشان استفاه میکنند.همچنین بسیاری از فرصتهای فعالیت با همکاران خارجی از طریق وبسایت فراهم میشوند.
اما مسلماً صرف وجود یک سایت به خودی خود و بدون رعایت برخی از اصول نمیتواند تأثیر چندانی بر بهبود کسب و کار داشته باشد. یک سایت وقتی بر کسب و کار شما مؤثر است که پارامترهایی را به عنوان یک سایت کارآمد در خود داشته باشد. در ادامه به معرفی برخی از این پارامترها خواهیم پرداخت.
ظاهر وبسایت
اولین چیزی که در ورود به یک وبسایت توجه کاربر را به خودش جلب میکند، طراحی و ظاهر وبسایت (UI Design) است. کاربران ترجیح میدهند مطالب مورد نیاز خود را از وبسایتهایی استخراج کنند که ظاهر آن وبسایتها حس خوبی به آنان القاء میکند. وبسایتی که ظاهر مناسبی ندارد نمیتواند کاربر را برای مدت زمان زیادی در خود نگهدارد و این امر علاوه بر کاهش عملکرد مفید وبسایت، باعث بروز اشکالاتی همچون افت رتبه وبسایت در موتورهای جستجو خواهد شد.
طراحی خوب علاوه بر رعایت اصول روز طراحی دنیا لازم است که واکنشگرا (ریسپانسیو) باشد. امروزه درصد بسیاری از کاربران اینترنتی مرور صفحات وب را توسط ابزارهای مختلفی از جمله تبلت و گوشی همراه انجام میدهند. طراحی ریسپانسیو شکل صحیحی از ظاهر وبسایت در دستگاههای مختلف از جمله رایانههای شخصی، تبلتها، گوشیهای موبایل و … به نمایش میگذارد. اگر طراحی ریسپانسیو نباشد، نمایش سایت در برخی ابزارها به درستی انجام نمیشود و همین امر باعث میشود کاربر رغبتی به گذراندن زمان خود در وبسایت شما نداشته باشد. این امر نیز علاوه بر تأثیر منفی بر روی عملکرد وبسایت، باعث کاهش رتبه سایت در موتورهای جستجو خواهد شد.
در بخش ظاهر وبسایت بحث دیگری با عنوان تجربه کاربری (UX Design) مطرح میشود. منظور از تجربه کاربری به طور خیلی خلاصه احساسی است که از نمایش یک وبسایت به کاربر القاء میشود. این تجربه بستگی به مواردی همچون نحوه چینش عناصر یک وبسایت، استفاده از آیکنها و تصاویر خاص و … دارد. در حقیقت UI و UX دو ملاک وابسته به یکدیگر در طراحی وبسایت میباشند که هر دو به طور موازی میبایست توسط طراح وبسایت به درستی پیشروی کنند تا نمایش یک وبسایت را به بهترین شکل ممکن برای بازدیدکنندگان آن فراهم کنند.
اقتصادی بودن طراحی سایت
داشتن وبسایت نیاز به سه مولفه به صورت همزمان دارد. این سه مولفه عبارتند از هاست، دامنه و طراحی سایت. هاست و دامنه هزینه بسیار زیادی نداشته و به صورت سالانه قابل تمدید میباشد. شاید عمده هزینه باید در طراحی سایت پرداخته شود. اما باید به این نکته توجه داشت که این هزینه صرفا یکبار پرداخته میشود و تا سالها نیاز به پرداخت هزینه نیست. قاعدتا بعد از گذشت چند سال، سایت نیاز به طراحی مجدد داشته که این فرایند نیز هزینهای کمتر از طراحی سایت دارد. لذا میتوان گفت با یک هزینه اولیه میتوان صاحب سایتی شد که سالها مشتریان را به سمت خود جذب کرده و باعث درآمدزایی خواهد شد. قطعا هزینه پرداخت شده بابت وبسایت در مدت زمان کمی با سود بالا به صاحبان کسبوکار باز میگردد.
دسترسی شبانهروزی
یک وبسایت در حقیقت یک فروشگاه و یا یک شرکت شبانه روزی است که مشتریان در هر ساعت از روز میتوانند با مراجعه به آن از خدمات و محصولات مطلع شوند و اقدام به خرید نمایند. لذا میتوان نتیجه گرفت داشتن یک وبسایت، به معنای شبانهروزی کردن کسب و کار است.
حراجیهای گسترده
فرض کنید یک فروشگاه در یک شهر اقدام به حراج کردن بخشی از محصولات خود کند. قطعا سایر مشتریان در سایر شهر نه تنها از این حراجی مطلع نمیشوند بلکه امکان مشاهده کالا و خرید را نخواهند داشت. اما در یک فروشگاه اینترنتی، محدودیت جغرافیایی معنایی ندارد. هر شخصی از هر کجای دنیا میتواند از طریق وبسایت سفارش خود را ثبت و پرداخت و از طریق خدمات پست آن را دریافت کند.
بازاریابی آسان
قطعا تبلیغات در دنیای اینرنت راحتتر، پربازدهتر و سریعتر خواهد بود. همچنین با استفاده از خدمات گوگل ادز و سئو میتوان به کسبوکار اینترنتی رونق بیشتری داد.
خدمات گوگل ادز، سیستم تبلیغات در گوگل بوده که یک سایت با پرداخت هزینه و شارژ حساب کاربری خود، میتواند با کلمات کلیدی خود، در صفحه اول جستجوی گوگل قرار گیرد. تا زمانی که حساب کاربری شما دارای اعتبار باشد، این تبلیغات ادامه پیدا کرده و افراد بیشتری وارد وبسایت شما میشوند. حال با یک طراحی مناسب و همچنین یک گرافیک خوب میتوان اعتماد مشتریان را جلب کرد تا سفارشات خود را ثبت و اقدام به خرید نمایند. برای شروع تبلیغات از طریق خدمات گوگل ادز، انتخاب کلمات کلیدی مناسب از اهمیت بالایی برخوردار بوده که مشاوران وبرمز در این زمینه میتوانند مشتریان را راهنمایی کنند تا با یک انتخاب مناسب، با پرداخت کمترین هزینه به بهترین نتیجه دست یابند.
در کنار موارد ذکر شده و صدها دلیل دیگر که میتواند داشتن یک وبسایت را الزامی قلمداد کند باید توجه داشت که منظور از وبسایت، سایتی منطبق با استانداردهای موجود بوده که شامل یک طراحی استاندارد، گرافیک مناسب، کدنویسیهای صحیح و همچنین محتوای مناسب باشد و بتواند دیده و شناخته شود. قطعا صاحبان کسبوکار باید به کیفیت مطالب و محتوای ایجاد شده نظارت کافی داشته باشند و مطالب قبل از انتشار به صورت دقیق بررسی شوند. تصاویر استفاده شده در یک وبسایت باید دارای کیفیت مناسب باشد و مشتری را به خود جذب کند.
در کنار همه این موارد باید سرعت بارگذاری سایت نیز مناسب باشد تا مشتری برای مشاهده صفحات مختلف نیاز به صرف زمان زیادی نداشته باشد. باید در نظر داشت که برای داشتن سرعت بالا در بارگذاری صفحات به یک طراح سایت مجرب نیاز دارید تا در بخش کدنویسی با رعایت استانداردها به بارگذاری هرچه بهتر صفحات کمک کند. همچنین تهیه یکهاست مناسب از یک شرکت معتبر نیز میتواند در کیفیت سرعت بارگذاری موثر باشد. مشاوران وبرمز با مشاوره مناسب در خصوص موضوع و محتوای وبسایت مورد نظر، سرویسهاست مناسب را به صاحبان وبسایت معرفی میکنند. همچنین پشتیبانی شبانهروزی وبرمز هرگونه نگرانی بابت امنیت سرور و هاست را مرتفع میسازد.
Leave a پاسخ
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.