نکات مهم سئو محلی

آیا به دنبال رتبه بندی مشاغل خود در نتایج جستجوی منطقه هستید؟ سئو محلی همان گزینه اصلی است. فرقی نمی کند چه کالایی یا خدماتی را ارائه می دهید ، اگر می خواهید مشتریان منطقه خود را جذب کنید ، باید بهینه سازی موتور جستجوی منطقه ای را انجام دهید.

طبق گزارش ها ، ۹۰ درصد خریدها در فروشگاه های فیزیکی انجام می شود و ۸۰ درصد درآمد یکبار مصرف آمریکا در ۲۰ مایلی خانه انجام می گیرد. بنابراین بهینه سازی فروشگاه های شما برای جستجوی منطقه ای می تواند کسب و کار شما را به سطح بالایی برساند.

در این راهنمای مفصل ، اجازه دهید در مورد چگونگی رسیدن به رتبه اول گوگل صحبت کنیم. اما اول باید با اصول اولیه شروع کنیم.

سئو محلی چیست؟

سئو منطقه ای برای جستجوی منطقه موردنظر شما که به شغلت ان مربوط می شود را بهینه می کند. به عبارت ساده تر ، جستجوگرهای کسب و کار منطقه ای به این صورت است که هر شرکتی می تواند حضور آنلاین خود را به ویژه برای مخاطبان منطقه خود بهبود بخشد.

بهینه سازی موتور جستجو که مطابق با داده های مکان انجام می شود ، سئو محلی یا لوکال سئو نامیده می شود. اساساً سئو لوکال ، خزنده های موتور جستجو را قادر می سازد نتایج بسیار مناسبی را به کاربران ارائه دهند که براساس داده های مکان است.

از این گذشته ، اگر در دهلی بمانید ، از پیدا کردن یک فروشگاه پیتزا در نیویورک چه سودی به شما می رسد؟این رقابت در سئو محلی واقعاً کم است زیرا فقط باید با کمتر خدمات ، محصولات یا مشاغل دیگر رقابت کنید. بنابراین اگر محصول بهتری دارید ، اگر وب سایت شما برای SEO منطقه ای کاملاً بهینه شده باشد ، می توانید به راحتی مشتریان بیشتری را از موتورهای جستجو بدست آورید.

چرا سئو محلی یا لوکال سئو اهمیت دارد؟

پس چرا باید حتی به بهینه سازی سئو لوکال توجه کرد؟ اگر کنجکاو هستید که از مزایای سئو کسب و کار منطقه ای مطلع هستید ، در اینجا برخی از آنها ذکر شده است.

  • خواه شما آن را بشناسید یا نه ، تقریبا نیمی از کل جستجوهای گوگل نمایش داده شد منطقه ای است. یعنی مردم در جستجوی محصولات / خدماتی هستند که در نزدیکی آنها هستند. به همین دلیل جستجوهای “در نزدیکی من” به سرعت در حال رشد هستند.
  • ۵۰٪ از کاربران تلفن همراه که جستجوهای منطقه ای را انجام می دهند و ظرف ۱ روز از فروشگاه بازدید می کنند.
  • دید بیشتر منطقه ای به معنای ترافیک بیشتر به فروشگاه های شما ، مشتریان بیشتر و در نهایت فروش بیشتر است.
  • بازدیدكنندگان با كیفیت بالایی ایجاد كنید و هنگامی كه برای جستجوهای منطقه ای بهینه می شوید ، تبدیل های شما بسیار بالاتر خواهد بود.

همچنین ، به این آمار جالب درباره SEO منطقه ای توجه کنید تا از اهمیت آن مطلع شوید.

طبق آمار بازاریابی هاب اسپات، ۸۲٪ از خریداران گوشی های هوشمند با استفاده از کلمات “در نزدیکی من” جستجوها را انجام می دهند. ۷۲٪ از مصرف کنندگان که جستجوی منطقه ای را انجام می دهند در طی ۵ مایل از یک فروشگاه بازدید می‌کنند.

۱۰ نکته سئو محلی برای بدست آوردن رتبه یک در گوگل

۱- اطمینان حاصل کنید که سایت شما با موبایل سازگار است

جستجوی تلفن همراه به سرعت در حال رشد است. آیا می دانید بیش از ۶۰٪ از جستجوگرهای تلفن همراه در صورت داشتن سایت پاسخگویی به تلفن همراه، بیشتر با کسب و کار منطقه ای تماس می گیرند؟ بنابراین اگر می خواهید برای SEO محلی بهینه شوید ، ابتدا باید مطمئن شوید که سایت شما از نظر موبایل مناسب است.

اگر سایت شما سازگار با تلفن همراه نیست ، در حال از دست دادن پول زیادی در جدول هستید. بنابراین حتما از طراح خود بخواهید یک طراحی مناسب برای موبایل برای سایت شما ایجاد کند ، یا می توانید برای ایجاد یک طراحی پاسخگوی موبایل ، این راهنما را دنبال کنید.

یک ابزار ساده و رایگان وجود دارد که می توانید سایت شما را برای سازگاری با موبایل آماده سازد. می توانید از ابزار تست موبایل و دوستانه Google استفاده کنید تا به راحتی آن را تشخیص دهید. فقط URL سایت خود را وارد کنید ، روی URL کلیک کنید و تمام می شود.

همانطور که در بالا مشاهده می کنید ، اگر سایت شما سازگار با تلفن همراه است ، شما همه تنظیمات را دارید. اگر این طور نیست ، یا از طراحی بهینه سازی شده موبایل استفاده کنید یا به سادگی یک افزونه وردپرس مانند WP Touch نصب کنید.

۲-اهمیت بالای NAP

NAP مخفف نام ، آدرس ، شماره تلفن است. NAP برای هر شغلی که در حال یافتن راه هایی برای رتبه بندی خوب در نتایج جستجوی منطقه ای است ، بسیار اهمیت دارد.

در اینجا نمونه ای از NAP SEO را برای شما مثال می زنیم. همانطور که مشاهده می کنید ، اطلاعات NAP در Google My Business ذکر شده است. از آنجا که Google داده های NAP را در نظر می گیرد تا نتایج مربوط به جستجوهای جغرافیایی را نشان دهد. بنابراین مطمئن شوید که اطلاعات NAP خود را در فروشگاه های تجارت الکترونیکی ، وب سایت ، برنامه و موارد دیگر درج کردید.

اگر می خواهید در نتایج جستجوی طبیعی منطقه ای عملکرد خوبی داشته باشید، اطمینان حاصل کنید که اطلاعات NAP خود را به روز نگه داشتید و سعی کنید هماهنگ باشید.

اطلاعات NAP در کجا استفاده می شود؟

شما باید اطلاعات NAP را در وب سایت خود، پروفایل های شبکه های اجتماعی ، صفحات فهرست مشاغل منطقه ای، Google My Business و هر جا که لازم باشد، درج کنید.

همچنین ، حتماً صفحه تجاری ایجاد کنید. پس از راه اندازی وب سایت خود برای سئو منطقه ای، ابتدا باید یک صفحه تجاری برای وب سایت خود ایجاد کنید. تک تک اطلاعاتی را که شرح تجارت شما را درج می کند ، به کار گیرید.

نکته اصلی در اینجا بهینه سازی صفحه کسب و کار شما برای موتورهای جستجو است. بنابراین از انواع کلمات کلیدی استفاده کنید که مشتریان بالقوه شما را تعریف و جذب می کنند. به این ترتیب شما نه تنها یک صفحه تجاری مناسب برای کاربر ایجاد می کنید که باعث افزایش آگاهی از برند شما می‌شود، بلکه بازدید کننده های طبیعی را نیز جذب می کنید.

۳- فهرست کردن در GMB

GMB (Google My Business) احتمالاً سایت لیست شماره ۱ نمایه کسب و کار است که به شما کمک می کند تا با مشتریان محلی از طریق جستجوی Google و نقشه ها در ارتباط باشید.

در اینجا به نظر می رسد لیست Google Business من به چه صورت است؛ همانطور که در بالا مشاهده می کنید ، می توانید لیست GMB را هم برای کاربران دسک تاپ و هم برای موبایل دریافت کنید که اگر در لیست Google My Business قرار دارید ، می تواند به شما کمک کند مشتریان بیشتری را بدست آورید.

برای شروع کار با لیست آنها ، باید به Google My Business وارد شوید (با ورود به حساب Google خود یا ایجاد یک حساب). سپس بر روی Next کلیک کنید. اکنون می توانید به سادگی با دامنه ایمیل مشاغل خود وارد شوید و نام شغل خود را وارد کنید.

همچنین ممکن است از شما خواسته شود تا یک نشانگر را در محل شعبه تجاری خود در نقشه قرار دهید. در آخر ، حتماً حساب خود را تأیید کنید. پس از تأیید ، می توانید اطلاعات شغلی خود را ویرایش کنید ، به بررسی پاسخ دهید و عکس اضافه کنید.

۴-پیدا کردن کلمه کلیدی بهتر برای رتبه بالاتر

برای یافتن رتبه بندی ، شما باید تحقیق در مورد کلمات کلیدی انجام دهید. شما باید لیستی از کلمات کلیدی مورد نظر خود ایجاد کنید. تحقیقات کلمات کلیدی no brainer است. قبل از تسلط بر نتایج جستجوی محلی ، ابتدا باید مخاطبان هدف خود را تعریف کنید. اطمینان حاصل کنید که ایده های کلمات کلیدی را پیدا کرده اید که در واقع بالقوه برای کسب و کار شما برای کسب رتبه بالاتر در نتایج جستجو هستند.

استفاده از کلمات کلیدی منطقه‌ای کلید اصلی برای شروع به تسلط بر نتایج محلی شما است و توسط مشتریان محلی شما پیدا می شود.

قبل از انجام تحقیق در مورد کلید واژه ها ، این سؤالات را از خود بپرسید.

  • مشتریان هدف شما در حال جستجو هستند؟
  • آیا در صورت راه حل های کافی ، آماده خرید هستند؟
  •  آنها فقط برای کلمات کلیدی شما تحقیق می کنند؟
  • آیا مخاطبان هدف شما آماده پرداخت مبلغ بالایی هستند؟
  • رقبای من برای چه رتبه کلیدی قرار می گیرند؟

هنگامی که صحبت از کلمه کلیدی صحبت می شود، تنها یک ابزار جستجوگرها وجود دارد که واقعاً مفید است و ابزار SEMrush است. SEMrush همان ابزاری است که ما بیش از ۴ سال است که از آن استفاده می کنیم و از نتایج آن کاملاً راضی هستیم. با SEMrush می توانید یک دسته از کلمات کلیدی بلند و سودآور اما رقابتی کم پیدا کنید.

همانطور که در بالا مشاهده می کنید، می توانید کلمات کلیدی را به همراه معیارهای کلیدی دیگر مانند حجم جستجو ، روند ، مشکل کلمات کلیدی ، رقابت و غیره پیدا کنید.

۵- در سایت های منطقه بررسی داشته باشید

اگر می خواهید دید بیشتری برای مشاغل منطقه خود داشته باشید، به جز از لیست در GMB، به کسب و کارتان نیز نیاز دارید تا در سایر سایت های بررسی منطقه ای ثبت شود.

همچنین به شما در بررسی کاربران کمک خواهد کرد زیرا بررسی ها نه تنها به شما در افزایش آگاهی از خدمات یا محصولاتی که ارائه می دهید کمک می‌کند، بلکه به شما منطقه بیشتری می دهد و کمک می کند منطقه بیشتری داشته باشید.

در اینجا چند سایت برتر برای بررسی منظقه وجود دارد که می توانید آنها را تست کنید:

  • Yelp
  • Google Places
  • Judy’s Book
  • Angie’s List
  • Yahoo! local
  • Bing
  • MerchantCircle
  • Citysearch
  • Foursquare

اطمینان حاصل کنید که بازدید کنندگان و کاربران فروشگاه خود را ترغیب به ترک ۵ ستاره و بررسی مثبت برای خدمات و محصولات خود در سراسر این سایت های بررسی کنید.

مشترکین و خوانندگان موجود خود را ترغیب کنید تا نظرات مثبتی درباره محصولات شما ارائه دهند. این قطعاً به نتایج سئو منطقه ای شما کمک می کند تا بیشتر دیده شوید. همچنین ، این به عنوان یک اثبات اجتماعی عمل می کند که مشتری های بیشتری را نیز برای شما به ارمغان می آورد.

۶- بررسی رقبا در همه وقت

مهم نیست که در چه مرحله هستید،، اگر می خواهید استراتژی SEO منطقه ای خود را به سطح بعدی برسانید، باید از استراتژی های رقیب خود الگوبرداری کنید.

چرا؟ مزایای بسیاری از تحقیقات رقبا وجود دارد از جمله؛

  • به شما این امکان را می دهد تا ایده های سودآوری کسب کنید
  • ایده هایی را در مورد صفحات (محصولات و خدمات) برای سایت شما ارائه می دهد
  • می توانید یک مجموعه ای از استراتژی های کسب درآمد را که هرگز به آنها فکر نکرده اید بیابید

اما پرسشی به وجود می آید که چگونه می توان رقبا را کنار زد. از ابزارهای تحقیقاتی مانند SEMrush استفاده کنید. هنگامی که به SEMrush دسترسی پیدا کردید، روی یافتن موارد زیر تمرکز کنید.

  • انجام تحقیقات ارگانیک عمیق که به شما کمک می کند رقبای خود را در صفحات برتر  پیدا کنید
  • آمار ترافیک رقیب خود را تجزیه و تحلیل کنید
  • موقعیتهای جستجوی ارگانیک آنها را پیدا کنید
  • به قدرت رقابت SERP آنها توجه داشته باشید
  • در آخر ، مطمئن شوید که برخی از تحقیقات PLA را با استفاده از SEMrush انجام دهید زیرا اطلاعات تبلیغات رقیب شما را شامل تمام کلمات کلیدی ، عناوین ، CPC ، هزینه و ترافیک پولی که از آنها استفاده می کند، برای فروش بیشتر به سایت های خود فاش می کند.

۷- طراحی سایت خود را بهینه کنید

وب سایت شما قطعاً مرکز موفقیت بازاریابی آنلاین شما است. وب سایت شما باید به راحتی در دسترس هر دو خزنده موتور جستجو و کاربران وب سایت شما باشد.

یكی از راهكارهای مهم سئو در زمینه كسب و كار محلی ایجاد طرحی دوستانه در وب است. در اینجا چند نکته سریع برای کمک به شما در بهینه سازی سایت خود به درستی در سال ۲۰۲۰ آورده شده است.

  • استفاده از یک موضوع پاسخگو که سریع تر شما را به هدف می رساند
  • به یک میزبان وب بهتر رجوع کنید
  • سرعت بارگیری صفحه خود را بهبود بخشید
  • AMP را برای ارائه عملکرد بهتر به کاربران تلفن همراه فعال کنید
  • یک برنامه تلفن همراه ایجاد کنید

در اینجا برخی از سؤالات اساسی و در عین حال مهم که باید برای بهینه سازی طرح سایت خود در نظر بگیرید، آورده شده است.

آیا سایت شما کاربر پسند است؟ خوانندگان شما باید بتوانند به راحتی در صفحات مشاغل ، صفحات تماس با شما ، صفحات محصول و غیره حرکت کنند و حتما از سایتهای رسانه های اجتماعی استفاده کنید تا به راحتی شما را پیدا کنند و از جعبه جستجو برای مرور دسته ها و محصولات خود استفاده کنید.

موتور جستجوی سایت شما دوستانه است؟ اگر سایت شما برای موتورهای جستجو بهینه نشده است ، رتبه بندی بالاتر برای کلمات کلیدی محصول شما برای شما تقریبا غیرممکن است. بنابراین مهم است که اطمینان حاصل کنید که صفحه اصلی شما ، صفحات داخلی به درستی با کلمات کلیدی مربوطه بهینه شده اند. همچنین ، برای به دست آوردن نتایج بهتر سئو محلی ، به بهینه سازی زمان بارگذاری سایت خود توجه کنید.

آیا سایت شما موبایل است؟ اکنون تعداد بیشتری کاربر استفاده می شود تا از تبلت ، تلفن های هوشمند و غیره استفاده کنند تا بتوانند به صورت آنلاین کالاها را جستجو کنند. بنابراین بهینه سازی سایت شما برای موبایل (همانطور که قبلاً در مورد آن صحبت کردیم) فاقد کارآیی است.

۸-محتوایی منطقه ای ایجاد کنید

برای اینکه بتوانید در رده بندی های منطقه ای در رتبه ۱ گوگل قرار بگیرید ، باید برای مخاطب خود محتوا منطقه ای تهیه کنید. چندین نوع محتوای منطقه‌ای وجود دارد که می توانید ایجاد کنید و در ادامه توضیح بیشتری داده می شود.

صفحات سؤالات متداول: اگر صفحات پرسش و پاسخ مفیدی را در سایت خود ایجاد کرده اید می توانید برای قطعه های برجسته (همچنین به عنوان موقعیت صفر شناخته شده) رتبه بندی کنید. طبق گفته BrightLocal ، ۵۸٪ از مشتریان از جستجوی صوتی برای یافتن اطلاعات مربوط به مشاغل محلی در ۱۲ ماه گذشته استفاده کرده اند. صفحات پرسش و پاسخ به شما کمک می کند تا به راحتی برای جستجوی صوتی رتبه بندی کنید.

ایجاد صفحات خاص در شهر: اگر می خواهید شهرهای محلی منطقه خود را به طور خاص هدف قرار دهید ، حتماً صفحات فرود مخصوص شهر را ایجاد کنید. تخفیف و معاملات منحصر به فرد در مورد محصولات و خدمات خود ارائه دهید تا افراد بیشتری برای جذب مشتری خود جذب کنند.

رویدادهای منطقه ای را پوشش دهید: ممکن است رویدادهایی محدود به منطقه محلی شما باشند که می توانند فصلی ، منطقه ای یا تبلیغاتی باشند. با پوشاندن آن رویدادهای محلی با هدف قرار دادن عبارات کلیدی مناسب ، می توانید بازدید کنندگان بسیار هدفمند را از نتایج جستجوی ارگانیک به ارمغان بیاورید.

فیلم هایی را برای توضیح خدمات خود ایجاد کنید: YouTube دومین موتور جستجوی بزرگ است. اگر ویدیوهایی را ایجاد کنید که درباره محصولات و خدماتی که ارائه می دهید توضیح دهند ، شانس این است که در نتایج جستجو برای کلمات کلیدی مختلفی که برای آنها هدف قرار داده اید نتایج پاداش بدست آورید.

فقط یک سه پایه بگیرید و شروع به فیلمبرداری با فیلم های خود کنید و در مورد کسب و کار خود توضیح دهید تا رتبه های سئوی منطقه خود را بهبود ببخشید. حتماً از کلمات کلیدی اصلی خود در توضیحات متا ویدئو ، عنوان و برچسب ها استفاده کنید تا رتبه های بهتری برای کلمات کلیدی خود بدست آورید.

۹٫ بک لینک های موردنظر را ایجاد کنید

اگر شما یک فروشگاه اینترنتی یا وب سایت اینترنتی خود را اداره می کنید، ایجاد لینک کلید دستیابی به ترافیک ارگانیک تر است. موتورهای جستجوگر مانند گوگل اهمیت بسیار زیادی به بک لینک می دهند.

یکی از بهترین نکات منطقه ای SEO که نمی توانید نادیده بگیرید ، ایجاد لینک هایی برای وب سایت های تجاری گرا است. بدون پیوندهای دریافتی ، وب سایت شما برای دریافت ترافیک ارگانیک بیشتر زنده نخواهد ماند.

حتماً از لینک های قابل اطمینان استفاده کنید. همچنین ، از وبلاگ ها ، از سایت هایی مانند Quora برای پاسخ به سؤالات مربوط به طاقچه استفاده کنید. اگرچه آنها پیوندهای nofollow نیستند ، اما باعث ایجاد ترافیک با کیفیت می شوند و به شما کمک می کنند تا پروفایل بک لینک خود را به خوبی متعادل کنید.

اگرچه ایجاد لینک زمان می برد اما ارزش وقت و هزینه شما را دارد. اطمینان حاصل کنید که از مطبوعات نیز برای ایجاد اعتبار در کسب و کار خود استفاده کنید زیرا این امر همچنین به شما در افزایش آگاهی در مورد برندسازی و استراتژی کلی سئو محلی کمک می کند.

۱۰-سئو داخلی را فراموش نکنید

سئو داخلی بهینه سازی صفحات شخصی شما برای کلمات کلیدی خاص است. اگر درست انجام شود ، سئو داخلی می تواند یک دسته بازدید کننده از موتورهای جستجو برای شما به ارمغان بیاورد. فقط به خاطر داشته باشید که به جای چاشنی کلمات کلیدی از کلمات کلیدی LSI استفاده کنید.

کلید واژه های LSI (فهرست معنایی پنهان) آن دسته از کلمات کلیدی هستند که از نظر معنایی با کلمه کلیدی اصلی شما مرتبط هستند. به عنوان مثال ، “Apple” یک کلمه کلیدی LSI برای iPad ، MacBook ، iPhone و غیره است.

گفته می شود، در اینجا چند نکته مؤثر در مورد سئو داخلی ارائه شده است که برای تقویت سئو منطقه ای شما روشی آسان می باشد.

  • با استفاده از کلید واژه اصلی ، از برچسب های H1 و عنوان خود استفاده کنید زیرا عناصر بسیار مهم در هنگام بهینه سازی صفحه می باشند
  • از URL های کوتاه و بهینه استفاده کنید
  • تصاویر را درج کنید و از برچسب های alt با کلمات کلیدی مورد نظر خود استفاده کنید
  • همیشه به سایر صفحات داخلی مرتبط در سایت خود لینک دهید زیرا این امر به خزیدن عمیق و انتقال به سایر صفحات سایت شما کمک می کند
  • از افزونه های بهینه سازی مناسب مانند Rank Math یا افزونه سئو یوآست SEO YOAST استفاده کنید زیرا آنها به شما کمک می کنند تا به سرعت پست های خود را برای کلمات کلیدی اصلی خود بهینه کنید

سؤالات متداول درباره بهینه سازی موتور جستجو محلی

در اینجا مهمترین سؤالات پیرامون بهینه سازی موتور جستجوگر محلی برای به دست آوردن رتبه های بالاتر در نتایج جستجو آورده شده است.

چرا سئو محلی مهم است؟

 سئو محلی برای سئو کاملاً مهم است زیرا یک مزیت وجود دارد  که باید به موارد زیر پرداخت:

  • به صاحبان مشاغل محلی برای ایجاد حضور جدی آنلاین خود کمک می کند
  • به توجه مشتریان کمک می کند
  • تبدیل و فروش بیشتر
  • مهمتر از همه، سئو محلی شما به کسب و کار شما کمک می کند تا در جستجوهای محلی متمایز باشد ، افزایش بازدید سایت ، فروش ، تبدیل و غیره.
مهمترین مواردی که باید در هنگام بهینه سازی جستجوهای محلی در نظر داشته باشید چیست؟

در اینجا ۳ عامل مهم وجود دارد که نقش مهمی در جذب مشتریان محلی به مشاغل و فروشگاه های شما دارد.

  • برجستگی
  • ارتباط مربوط می شود
  • فاصله

نتیجه نهایی در مورد نکات برتر سئو در سال ۲۰۲۰

توانایی رتبه بندی در نتایج جستجوی محلی واقعاً به برجستگی ، مسافت ، ارتباط ، سیگنال های لینکی و غیره بستگی دارد. همیشه اطمینان داشته باشید که بر روی بررسی های مثبت از مشتریان خود تمرکز کرده و به درستی وب سایت خود را برای SEO محلی به دست آورید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

اگر می خواهید واقعاً بر نتایج جستجوی محلی خود مسلط شوید ، ابتدا روی تعریف مخاطبان کلیدی خود تمرکز کنید. سپس ، یک آگاهی از برند ایجاد کنید و با استفاده از کلمات کلیدی بالقوه برای تسلط بر رتبه های جستجوی محلی خود شروع کنید. اگرچه بسیاری از استراتژی های سئو محلی وجود دارد، باید بدانید که کلمات کلیدی وزن بیشتری به شما می دهد و سپس استفاده از آنها را در وب سایت های تجاری خود شروع کنید.

آیا سؤال دیگری در مورد بهینه سازی موتور جستجوی منطقه ای دارید؟ در نظرات به ما اطلاع دهید.

منبع
مهرنوش دهقانی