چگونه به یک کارشناس سئو تبدیل شویم

0

اگر می خواهید به یک کارشناس سئو کامل تبدیل شوید و هیچ برنامه ای برای تبدیل شدن ندارید، قطعا این مطلب می تواند اطلاعات بسیاری در اختیار شما قرار دهد.

از آنجایی که کارشناس سئو این روزها یکی از شغل های پردرآمد بوده و یک کارشناس سئو ساعتی ۷۵ تا ۱۵۰ دلار درآمد کسب می کند، بدون شک تقاضا برای این حرفه تخصصی نیز افزایش می یابد.

بنابراین موارد مختلفی برای این کار وجود دارد و یکی از آنها انگیزه هیجان انگیز مالی است. سئو تنها بهینه سازی وب سایت نیست و  شما باید کاملا این دانش مجازی را بشناسید. در این راهنما، شما یاد می گیرید که چگونه در ۸ مرحله ساده ، وارد میدان شوید و سفر خود را برای تبدیل شدن به یک کارشناس سئو آغاز کنید.

 

 

منظور ما از کارشناس سئو دقیقا چیست؟

کارشناس سئو عموما یک اصطلاح نسبی بوده که به افراد متخصص گفته می شود. شاید برخی ها را کارشناس سئو سایت بدانیم، اما بعضی افراد با داشتن دانش بیشتر لیاقت این عنوان را دارند. مهم نیست که شما چقدر می خواهید در حوزه سئو اطلاعات کسب کنید، همیشه افرادی هستند که با اطلاعات فنی بالا خود آموزشی را در اختیار دیگر افراد قرار می دهند تا به پاسخ پرسش های خود دست پیدا کنند.

بنابراین نباید شما هدف خود را برای تبدیل شدن به متخصص سئو تعیین کنید، بلکه باید هدفمند این دانش را بیاموزید تا حرفی برای گفتن داشته باشید.

۸ مرحله برای تبدیل شدن به کارشناس سئو

شما برای آشنایی با این مطلب کافیست به هر یک از بخش های زیر مراجعه داشته باشید:

  • یاد گیرید که موتورهای جستجو چگونه کار می کنند؛
  • سه عامل اصلی برای رتبه بندی را درک کنید
  • استاد چهار اصل مهم سئو باشید
  • یک وب سایت راه اندازی کنید
  • فرو رفتن در دانش سئو
  • ایجاد یک سیستم
  • هرگز دست از یادگرفتن برندارید
  • صبوری کنید

۱-یاد گیرید که موتورهای جستجو چگونه کار می کنند

گوگل ایندکس تریلیون ها صفحه را دربرمی گیرد که در درجه اول به خزیدن درون وب سایت ها می پردازد. این بخش گوگل هنگامی که در جستجوگر گوگل موردی را جستجو می کنید، تمامی موضوع مرتبط در سطح وب را به شما معرفی می کند.

از آنجا که غالبا میلیون ها نتیجه مرتبط وجود دارد، الگوریتم گوگل سپس آنها را بر اساس صدها عامل رتبه بندی می کند. هیچ کس نمی داند که همه این عوامل چیست یا نوع آنها چیست، اما ما بعضی ها را می شناسیم.

SIDE NOTE SEO تنها بر نتایج به اصطلاح ارگانیک تأثیر می گذارد و شامل تبلیغات نشده تا روی آن تاثیر بگذارد.

کارشناس سئو

۲-سه عامل اصلی برای رتبه بندی را درک کنید

بسیاری از افراد به دلیل اینکه رتبه بندی شامل مواردی می شود که مهم نیستند، دچار مشکل می شوند. بنابراین قبل از شروع دقت در مورد برچسب صفحات یا عنوان، داشته باشید تا مطمئن شوید که در یکی از ویژگی های سه عامل اصلی را دارید.

ارتباط

یکی از مواردی که به این ترتیب با صفحه شما در جستجوهای موردنظر، مطابقت دارد، ارتباط است. برای مثال اگر شخصی موضوعی را که برای مثال باید به “چگونه روغن اسطوخودوس را تهیه کند” در Google جستجو کند ، Google نمی تواند صفحات مربوط به اتومبیل ها را نشان دهد زیرا این امر ربطی به روغن اسطوخودوس ندارد.

اما موضوع ارتباط از آن فراتر رفته و متفاوت است. صفحه شما همچنین باید با نوع محتوایی که افراد می خواهند ببینند، مطابقت داشته باشد.

قدرت 

این بخش تا حد بسیاری به بک لینک سایت مربوط می شود. گوگل بک لینک هر سایت را به عنوان رای اعتماد خود محسوب می کند.هرچه بک لینک های باکیفیت تری داشته باشید، احتمالاً رتبه بالاتری نیز خواهید داشت. بهترین بک لینک دهندگان از دو ویژگی اصلی بهره می برند که یکی از آنها قدرت است و دیگری ارتباط.

قدرت: به قدرت وب سایت بک لینک دهنده و صفحه وب مربوط است. در Ahrefs ، دو اندازه گیری داریم: رتبه دامنه و رتبه URL. قدرتمندترین بک لینک ها از صفحات پرکاربرد UR هستند.

ارتباط: مربوط به موضوع وب سایت بک لینک دهنده و صفحه وب است. به عنوان مثال ، اگر مطلبی درباره تهیه روغن اسطوخودوس  باشد، دارای دو بک لینک است ، یکی از وبلاگ فناوری و دیگری از وب سایت سلامت ، یکی از سایت های بهداشتی احتمالاً از اهمیت بیشتری برخوردار است. با این حال ، اهمیت سطح صفحه نیز اهمیت دارد. اگر صفحه لینک وب سایت فناوری در مورد موضوعی مرتبط مانند بهترین پخش کننده های هوشمند است و یکی از وب سایت های بهداشتی در مورد موضوعی نامربوط مانند بدن سازی است، ممکن است لینک از وب سایت فناوری مرتبط باشد.

Utility

گوگل قصد دارد بهترین نتیجه را در موقعیت مناسب نشان دهد. این بدان معنی است که فقط در مطابقت با جستجو کافی نیست. محتوای شما باید شایسته ترین سطح را داشته باشد.

اما آنچه کیفیت آن را تشكيل مي دهد، بستگي به نوع جستجو دارد. بنابراین بهترین دوره عملی این است که صفحات رتبه بندی برتر فعلی را مرور کنید و ببینید چه چیزی در مورد آنها خوب است، و در جایی که کوتاه هستند.

برای مثال ، این ماشین حساب در دسکتاپ کار می کند اما فاقد ابزار لازم برای بازدید کنندگان تلفن همراه است زیرا تقریبا در تلفن های همراه غیر قابل استفاده است.

۳-استاد چهار اصل مهم سئو باشید

به سئو به عنوان یک معمای با چند قطعه فکر کنید. دانستن اینکه چگونه آنها در کنار هم قرار می گیرند، دانش بزرگی بوده که علاوه بر سئو برای هر حرفه‌ دیگری هم داشته باشید.

چهار اصل به شرح زیر است:

  • تحقیقات درباره کلید واژه
  • سئو داخلی
  • لینک سازی
  • سئو تخصصی

بیایید آنچه را که نیاز دارید به صحبت درباره اش بپردازیم.

  • تحقیقات درباره کلیدواژه

تحقیقات درباره کلیدواژه برای پیدا کردن کلمات و عبارات مربوطه است که افراد در حال تایپ کردن در موتورهای جستجو مانند Google هستند. به طور کلی، شما باید کلمات کلیدی را هدف قرار دهید که:

۱-“پتانسیل ترافیک” را داشته باشید. به عنوان مثال، در صورت رتبه بندی برای آنها ، احتمالاً ترافیک طبیعی را برای شما ارسال می کند؛

۲-“ارزش تجاری” (مثلاً مشتری بالقوه را جذب خواهید کرد) داشته باشید.

۳-خیلی رقابتی نیستند.

برای یافتن کلمات کلیدی متناسب با این لایحه ، چند ایده را در کاوش کلمات کلیدی Ahrefs وارد کنید و به یکی از گزارش ایده های کلمات کلیدی نگاهی بیندازید.

برای هر کلمه کلیدی، چند معیار مهم قابل مشاهده است:

  • حجم جستجو: تعداد متوسط افرادی که هر ماه کلمه کلیدی را جستجو می کنند؛
  • مسئله کلید واژه: مسئله تخمین زده شده برای رتبه بندی در صفحه اول گوگل به عنوان مقیاس ۰-۱۰۰ را به دست آورد؛
  • کلیک ها: تعداد کلیک در نتایج جستجو از آن کلمه کلیدی در هر ماه.

بهترین کلمات کلیدی آنهایی هستند که پتانسیل بالای ترافیک را دارند که شامل ارزش تجاری بالا و مسئله در رتبه بندی پایین می شود.

  • سئو داخلی

سئو داخلی عمل بهینه سازی صفحات وب را انجام داده و موجب کمک به بهبود رتبه بندی و جذب ترافیک طبیعی بیشتر از موتورهای جستجو می شود. در ادامه مثال هایی را مطرح می کنیم:

    • بهینه سازی برای جستجوی هدف
    • استفاده از اصلاح کننده های کلید واژه در برچسب های عنوان
    • نوشتن عناوین و توضیحات جذاب متا
    • استفاده از برچسب های توصیفی و alt برای تصاویر
    • پیوند داخلی به صفحاتی که می خواهید رتبه بندی کنید

  • لینک سازی

لینک سازی فرآیند دستیابی به بک لینک های جدید از وب سایت های شخص ثالث است. آنها به بهبود رتبه بندی و افزایش ترافیک طبیعی کمک می کنند، اما می توانند راه را برای موفقیت شما فراهم کنند.

  • سئو تخصصی

سئو تخصصی شامل بهینه سازی وب سایت شما می باشد تا موتورهای جستجو بتوانند محتوای شما را به طور مؤثر در داخل آن خزیده و فهرست بندی کنند و بازدید کنندگان از یک تجربه کاربری مثبت برخوردار باشند. در ادامه مثال هایی می زنیم:

  • حذف لینک های دارای مشکل
  • استفاده از برچسب های متعارف برای جلوگیری از تکرار مطالب
  • اضافه کردن برچسب های hreflang به محتوای چند زبانه
  • بهینه سازی robots.txt برای بازده خزیدن بیشتر
  • محتوا کوچک Noindexing

۴-راه اندازی یک وب سایت

مهم نیست که چند کتاب راجع به گلف بخوانید، هرگز نمی توانید بدون انتخاب مجموعه ای از باشگاه ها و تمرین ، برنده مسابقات شوید. همین موضوع برای سئو نیز صادق است. شما باید این تئوری را بدانید، اما جایگزینی برای کثیف شدن دستان خود و در واقع رتبه بندی سایت وجود ندارد.

برای شروع پروژه خود، تنها کاری که باید انجام دهید موارد زیر است:

  • موضوعی را انتخاب کنید که به آن علاقه دارید
  • خرید دامنه و هاست
  • یک وب سایت اساسی ایجاد کنید
  • محتوا خود را تولید کنید

این یک مورد است که دانش بهینه سازی سئو خود را با بهینه سازی مطالب خود، ایجاد لینک ها و اطمینان از اینکه سایت شما از لحاظ فنی و در منظر SEO مناسب است، عملی می کند.

هیچ چیز در مورد SEO بیشتر از انجام این کار به شما یاد نخواهد داد. اگرچه گفته می شود، این امر مدت زمان طولانی طول خواهد کشید، اما هیچ چیز بیشتر از نوشتن محتوا طول نمی کشد. بنابراین ، اگر بودجه لازم برای انجام این کار را دارید، هیچ شرمی در برون سپاری محتوا وجود ندارد. فقط حتماً به نویسنده خود دستورالعمل های واضحی داده تا آنچه برای تولید محتوا بهینه لازم است، ارائه دهد.

۵-فرو رفتن در دانش سئو

همه کاره، هیچ کاره. این همان چیزی است که شما در ابتدای سفر به دنیای سئو مشاهده خواهید کرد، زیرا باید کمی در مورد همه چیز بیاموزید تا پایه و اساس محکمی در این زمینه داشته باشید.

البته باید با گذشت زمان این دانش به شما اضافه شود. ما در اینجا دو روش برای انجام این کار به شما می آموزیم:

A-یک مهارت خاص در سئو بیاموزید

از آنجا که SEO یک زمینه گسترده است، شما وقت نخواهید داشت که هم در ساختن لینک و هم در SEO جستجوگر باشید. بین این دو همپوشانی کمی وجود دارد که بهبود یک مهارت واقعاً مهارت دیگر را بهبود نمی بخشد.

در مقابل، شما باید به آنچه که به عنوان یک متخصص سئو شکل شناخته می‌شود، تبدیل شوید. یک متخصص SEO به این معنی است که شما مهارت‌های گسترده‌ای در مورد همه چیز SEO دارید، اما در یک منطقه خاص برتری دارید.

ماری هینز را باید یک نمونه خارق العاده از یک بازاریاب دانست. او در زمینه بازیابی مشاوره الگوریتم گوگل تخصص دارد. او لینک ایجاد نمی کند. وی SEO را در صفحه انجام نمی دهد. او وب سایت های خود را با افت ترافیک بازرسی می کند تا متوجه شود چه اتفاقی افتاده است و به صاحبان مشاغل کمک می‌کند تا اوضاع را اصلاح کنند.

Seeker Digital، یک آژانس متخصص در زمینه دسترسی بوده که نمونه مناسب دیگر است.

B-استاد سئو در یک حرفه باشید

انجام سئو برای واسطه ها نیاز به یک رویکرد کاملاً متفاوت جهت سئو تجارت الکترونیکی دارد. برای وام گیرنده، اولویت ها می تواند شامل تنظیم نمایه Google برای کسب و کار و لیست در فهرست های معروف حرفه باشد. برای یک فروشگاه اینترنتی احتمالاً بهینه سازی صفحات محصول و دسته بندی از اهمیت بیشتری برخوردار است.

تبدیل شدن به یک متخصص SEO برای یک نوع مشاغل راهی عالی برای بهتر کردن مهارت و ارائه مشتری به شماست. همچنین می تواند بسیار پر سود باشد. ازجمله باید به این پرداخت که شرکتی برای شرکت های حقوقی صدمات شخصی سئو کار می کند و بیش از ۲۷۵،۰۰۰ دلار در ماه می پردازد و این فقط با ۱۵ کارمند است که در ادامه مثال خوبی برای آن داریم:

بنابراین با اینکه می توانید یک تجارت سودآور را ارائه دهید که خدمات سئو را برای انواع شرکت ها ایجاد می کند، با تمرکز بر روی یک گزینه، نمونه کار خود را ساده تر خواهید کرد.

فقط مطمئن شوید که گزینه منتخب شما تا حدودی پرسود و جالب است. به عنوان مثال ، اگر به املاک و مستغلات علاقه دارید ، می توانید برای شرکت‌های املاک و مستغلات خدمات سئو ارائه دهید. این گزینه ای است که پول در آن آزادانه جریان می یابد و شرکت ها همیشه به دنبال یک متخصص هستند.

۶- ایجاد یک سیستم

هرچه بیشتر درباره SEO اطلاعات کسب کنید، بیشتر متوجه خواهید شد که در روز ساعات کافی وجود ندارد تا خودتان همه کارها را انجام دهید. اما حتی اگر وقتی وجود داشته باشد، انجام این کار باز هم ناکارآمد خواهد بود.
بودن یک متخصص SEO به معنای این است، افرادی وجود دارند که بهتر از شما وظایف سئو را انجام می دهند. واگذاری آن وظایف به افراد مناسب، وقت شما را تلف نمی کند تا برای چیزهایی که در آن به بهترین وجه لذت می برید، سپری کنید.

به عنوان مثال، اگر تخصص شما در تحقیق و جستجوی کلید واژه ها و نوشتن محتوا در رتبه بندی باشد، اینگونه است که باید وقت خود را در آن بگذرانید. همچنین می توانید شخصی را برای انجام وظایف مانند ساخت لینک و SEO تخصصی به خدمت بگیرید.

با صرفه جویی در زمان ، مشتریان شما خدمات بهتری می گیرند، زیرا افراد بسیاری وجود دارند که با تخصص خود در هر جنبه سئو فعالیت کنند. با این حال، بیشتر افراد به معنای قسمت های متحرک تر هستند، که می تواند منجر به اتلاف وقت نمی شود.

ایجاد سیستم بهترین راه برای نگه داشتن همه در همان صفحه است. این به معنای ایجاد لیست های بررسی آموزش سئو سایت است که در هر پروژه از آنها استفاده می‌کنید تا موارد را بررسی کنید. در اینجا سیستمی برای تولید یک جریان مداوم از لینک های با کیفیت بالا برای شروع کار آمده است:

۷- دست از یادگیری برندارید

SEO پیشرفت سریعی دارد. تنها در سال ۲۰۱۸، گوگل اعلام کرد بیش از ۳۲۰۰ بروزرسانی الگوریتم را ارائه داده است. اگرچه بسیاری از این به روزرسانی‌ها برای کاربران نسبتاً کوچک بوده، اما به شما ایده خوبی می دهند که چقدر سریع “بهترین شیوه” در سئو را یادگیرید. این گفته ، تلاش برای نگه داشتن بالاتر از هر تغییر ریز و درشتی که گوگل انجام می دهد ، تلاشی برای بیهودگی است ، بنابراین بهتر است روی اصول متمرکز باشید.

به عبارت دیگر ، به جای دنبال رو بودن تغییر در الگوریتم ، کاری را انجام دهید که الگوریتم در تلاش است انجام دهد: بهترین و مناسب ترین مطالب را در اختیار کاربران قرار دهید. به این ترتیب ، لازم نیست برای بروزرسانی ها و جریمه ها نگران باشید. چند روش برای انجام بهتر سئو وجود دارد که به ترتیب زیر است:

  • سئو منطقه ای را بررسی کنید
  • در کنفرانس های مربوط به سئو شرکت کنید
  • با کارشناسان سئو در LinkedIn تماس بگیرید
  • کارشناسان SEO در توییتر را دنبال کنید
  • به انجمن Slack بپیوندید
  • به گروه های فیسبوک بپیوندید
  • بلاگ های سئو را مطالعه کنید
  • ویدئوهای مرتبط را تماشا کنید
  • به پادکست ها گوش دهید

مواردی را انتخاب کنید که بیشتر برای شما جذاب است، اما به بالای صفحه نروید. از اصل پارتو پیروی کنید و ۸۰٪ از وقت خود را صرف انجام و ۲۰٪ وقت خود را صرف یادگیری کنید.

۸- صبوری کنید

 اندرس اریکسون تحلیلگر مشهور می گوید، ۱۰،۰۰۰ ساعت تمرین برای گرفتن مهارت جدید طول می کشد. آیا می تواند کمتر از آن باشد؟ احتمالاً نکته این است: تبدیل شدن به یک کارشناس سئو یک روند یک شبه نیست. بنابراین ، اگر محتوای شما در دو هفته اول به اولین صفحه نمی رسد ، احساس بدی نداشته باشید.

طبق تحقیقات چنین مسائلی عجیب نیست. اما اگر محتوای خوبی ایجاد کنید، صفحات خود را بهینه کنید، بهترین روش های تحقیق در مورد کلمات کلیدی را دنبال کنید و لینک هایی با کیفیت بالا بسازید، در نهایت صفحات شما شروع به رتبه بندی می کنند و در صفحات نخست گوگل قرار می گیرند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Enter Captcha Here : *

Reload Image