۱۰ تکنیک سئو کلاه خاکستری جهت بهبود رتبه سایت در سال ۲۰۱۹

0

ما همیشه درباره سئو اظهار نظر می کنیم زیرا بخش مهمی در هر سایت بوده و اگر به خوبی انجام شود، نتایج بزرگی را در روی وب سایت خود مشاهده خواهید کرد. اگر از وب سایتی برخوردارید و در نظر دارید که سایت شما همیشه پر ترافیک باشد، پس باید توجه داشته باشید که سئو سایت تان نیز ایده آل باشد.

برخی تکنیک ها کمک شایانی در این زمینه می کنند که یکی از آنها سئو کلاه خاکستری نام دارد. بنابراین در این مطلب بیشتر درباره این تکنیک صحبت می کنیم تا بتوانید آن را در بخش سئو وب سایت خود پیاده کرده و بهترین رتبه را در جستجوگرها داشته باشید.

سئو کلاه خاکستری چیست؟

اگر در زمینه سئو جستجو بسیاری دارید بدون شک باید انواع روش های سئو آشنایی داشته باشید. این روش ها به ترتیب سئو کلاه سفید، سئو کلاه سیاه و درنهایت سئو کلاه خاکستری نام دارند.

پس از آن که به کمک سئو کلاه سفید به نتایج خوبی دست یافتید، ممکن است بخواهید برای افزایش نتایج بهتر سئو از روش کلاه خاکستری نیز بهره گیرید. اینجا همان زمانی است که سئو کلاه خاکستری ایفا نقش می کند.

در واقع سئو کلاه خاکستری به افراد کمک می کند تا با تکنیک های مرموز برخی از روش هایی شبیه به سئو کلاه سیاه را انجام دهد. شاید انجام سئو کلاه خاکستری ریسک هایی را در پی داشته باشد، اما در صورت عمل درست به نتایج بزرگ دست پیدا خواهید کرد.

شما باید این روش را یک تکنیک مشکوک محسوب کنید که هیچ خطری نداشته و بلکه نتایج جذابی را به دنبال دارد. بخصوص هنگامی که به نتایج بزرگ دست پیدا می کند، شاهد افزایش ترافیک سایت خود هستید.

۱۰ تکنیک برتر سئو کلاه خاکستری جهت تسریع در بهبود رتبه سایت ۲۰۱۹

تکنیک های سئو کلاه خاکستری

۱- گرفتن دامنه

یکی از تکنیک های بسیار پرکاربرد در ایجاد سایت ، خرید دامنه های منقضی شده است که اگر با دقت انجام شود هنوز می تواند جذابیت عمل بالایی داشته باشد.

گرفتن دامنه چگونه است؟

به زبان ساده، خرید دامنه برای افزایش بهینه سازی SEO وب سایت شما به عنوان گرفتن دامنه شناخته شده است. گرفتن دامنه چیز جدیدی نیست. خرید دامنه های منقضی شده به منظور بهبود نمایه بک لینک وب سایت شما یکی از تاکتیک های افراد درباره استفاده از SEO در سراسر جهان است.

برای گرفتن دامنه می توان از دو راه استفاده کرد:

  1. خرید دامنه منقضی شده
  2. خرید دامنه جدید

مورد اول محبوبیت بسیاری دارد زیرا می توانید نام دامنه منقضی شده برجسته را خریداری کنید که در حال حاضر دارای مشخصات بک لینک خوب بوده و برخی از قابلیت های مورد اطمینان را داراست. هنگامی که شما آن نام های دامنه منقضی را خریداری می کنید تا به پست های وبلاگ یا صفحه اصلی خود پیوند دهید ، مطمئناً در رتبه بندی موتورهای جستجو محبوبیت شما افزایش  پیدا خواهد کرد.

البته توصیه نمی شود فقط یک دامنه منقضی شده را برای بهبود رتبه سئو سایت خود در نظر گیرید. با خرید نام دامنه منقضی شده این بسیار مناسب و عالی است که در هر زمان دیگر می توانید در افزایش رتبه سایت خود در موتورهای جستجو مانند Google موثر باشد.

قبل از خرید دامنه های منقضی شده برای افزایش رتبه سایت خود ، در اینجا چند نکته حیاتی وجود دارد که باید به آن توجه داشته باشید.

  • یافتن اطلاعات دامنه خود: اطلاعات یک دامنه معیار خوبی است که توسط تیم Moz  ایجاد شده است. اطلاعات دامنه به راحتی در یافتن محبوبیت دامنه به شما کمک می کند. اگر مناسب باشد، می توانید پروفایل backlink دامنه را به خوبی ارزیابی کرده و در مورد خرید آن دامنه منقضی شده کمی فکر کنید.
  • پیوندهای خطرناک را بررسی کنید: شما هرگز نمی دانید چه پیوندهایی به دامنه منقضی گشته داده شده است. اگر کاملاً از پیوندهای خطرناک یا پیوندهای باطل شده باشد ، دیگر جنبه مثبتی برای سئو سایت ندارد. بنابراین حتماً از ابزارهایی مانند SEMrush ، Ahrefs و غیره استفاده کنید تا منابع backlink دامنه را پیدا کنید.

سوال: چگونه دامنه های منقضی شده را برای تبهبود سئو سایت خود پیدا و خریداری کنیم؟

در اینجا برخی از نکات مفید برای یافتن دامنه های منقضی شده کاربردی را برای افزایش بهینه سازی سئو سایت را مطرح کردیم.

یافتن دامنه هایی با عمری بیش از ۳ سال: یکی از ساده ترین راه ها برای پیدا کردن پیوند ارزشمند دامنه های منقضی شده ، پی بردن به سن آنها است. اگر آنها بیش از ۳ سال سن داشته باشند ، مطمئناً در مقایسه با دامنه های اخیراً خریداری شده و منقضی شده ، روی موتورهای جستجو تأثیر مثبتی خواهند داشت. برای یافتن سن دامنه و سایر اطلاعات مربوط به هر دامنه منقضی می توانید از جستجوگر دامنه WhoIs استفاده کنید.

پاکسازی پروفایل بک لینک: همیشه اطمینان حاصل کنید که برای پیدا کردن نمایه بک لینک دامنه های منقضی، وقت خود را صرف کنید زیرا بیشتر آنها دارای پروفایل های بک لینک هستند که به صورت دامنه ای یا کاملاً بی ربط به متن دامنه مورد نظر شما پیوند داده شدند. ابزارهای بسیاری در این زمینه وجود دارد که بتواند نمایه بک لینک یک دامنه را آنالیز کند و از جمله باید به SEMrush ، SERP stat ، Ahrefs ، Monitor Backlinks و غیره اشاره کرد.

جلوگیری از پیوندهای خطرناک ساخته شده دامنه : دامنه های منقضی شده زیادی وجود دارد که شامل متن های پیوند دار خطرناک هستند که معمولاً حاوی متن چینی ، روسی یا سایر زبان های خارجی هستند که برای سئو وب سایت شما بی فایده است. اگر می خواهید دامنه های منقضی شده با ارزش جستجوگرها خوب خریداری کنید ، از این نوع مدل ها جلوگیری کنید.

استفاده از آرشیو اینترنت: ابزار Wayback Machine که به عنوان آرشیو اینترنت نیز شناخته می شود، بیش از ۳۰۰ میلیارد صفحه صفحات وب در اینترنت را دربرمی گیرد که واقعاً برای شما مفید خواهد بود تا هر دامنه ای را که می خواهید بخرید به دقت تجزیه و تحلیل کنید.

مراجعه به دامنه های بین ۵۰ تا ۱۰۰: حتماً این دامنه های منقضی شده را خریداری کنید که قبلاً دارای دامنه های بیشتر از ۵۰ بودند. این اطمینان وجود دارد که شما یک دامنه منقضی شده خریداری می کنید که پیش از آن به ۵۰ سایت پیوند داشته است.

اشاره کوتاه: در اینجا چند محل برتر برای یافتن دامنه های منقضی شده وجود دارد که در آن لیستی از معدود بهترین ها را برای یافتن و خرید نام دامنه های منقضی شده بزرگ پیدا خواهید کرد.

ریداریکت ۳۰۱ ایجاد کنید

پس از پایان یافتن تحقیق برای پیدا کردن دامنه های منقضی شده ، زمان آن فرا رسیده است که همه دامنه های خریداری شده را به سایت اصلی خود هدایت کنید. در اینجاست که باید از ریداریکت ۳۰۱ استفاده کنید. اما معنای آن چیست؟

در این روش یک فرآیند تغییر مسیر وجود دارد که در آن یک صفحه به طور دائم به یک مکان جدید مانند صفحه وب یا وب سایت منتقل می شود. این موتورهای جستجوگر مانند Google را هدایت می کند تا کاربران را به مکان جدید صفحه منتقل کنند. مهمتر از همه ، ۹۰٪ پیوند را به صفحه هدایت شده، منتقل می کند که باعث می شود خرید دامنه های منقضی شده برای افزایش سئو وب سایت شما بسیار عالی باشد.

در اینجا ریداریکت ۳۰۱ توسط تیم Moz انجام گرفته که فوق العاده است.

ریداریکت 301

در تصویر بالا توضیح داده شده که ارائه یک تغییر مسیر ۳۰۱ به ربات های موتور جستجو نشان می دهد که صفحه موردنظر به بخش دیگری کاملا منتقل شده است. موتورهای جستجو این را تفسیر می کنند به این معنی که نه تنها صفحه تغییر مکان داده بلکه محتوای موجود در URL جدید را نیز می توان پیدا کرد.


۲- میانگین تعداد کلمات محتوای قدیمی را افزایش دهید

اکثر افراد نمی دانند که محتویات طولانی در زمینه ترافیک بیشتر موجب عملکرد بهتر سایت در موتورهای جستجو می شود. اگر در یک صنعت رقابتی هستید و ۱۰۰۰ پست وبلاگ با تعداد کلمات خاص ایجاد می کنید ، یک یا دو ماه را به ایجاد پست هایی با تعداد کلمات بیش از ۲۰۰۰ کلمه بپردازید تا نتایج قابل توجه را در موتورهای جستجو مشاهده کنید.

شاید تولید محتوا ۲۰۰۰ کلمه ای امر آسانی نیست، اما نتایج بسیار بهتری نسبت به مقالات کم دارد. سعی کنید پست های وبلاگ خود را با محتوای بیشتر بروزرسانی کنید که یکی از بهترین تکنیک است و می توانید از طریق آن به رشد ترافیک واقعی سایت خود بپردازید.

تولید محتوای طولانی

تولید محتوا طولانی مزایایی به شرح زیر دارد:

  • شما می توانید برای تبلیغ مطالب خود به وبلاگ نویسان دیگر مراجعه کنید.
  • می توانید بک لینک های بیشتری به کار گیرید.
  • برای مقالات به سراغ شبکه های اجتماعی بروید.
  • مشاهده خواهید کرد که رشد ترافیکی را از طریق موتورجستجو در پی خواهد داشت.

بنابراین پرسشی به وجود می آید که چگونه می توان میانگین طول کلمات محتوای پست وب سایت خود را افزایش دهید؟ در این بخش چند نکته وجود دارد که بسیار کاربردی هستند.


حتما بخوانید : ۹ نکته جذاب برای بهینه سازی تولید محتوا ۲۰۱۹


دلیل چیست

قبل از آن که در مورد افزایش پست های وبلاگ موجود خود جهت افزایش بازدید سایت تان اقدام کنید ، حتماً اهداف خود را در نظر بگیرید. چرا می خواهید چنین کاری انجام دهید؟ آیا می خواهید مشترک، پیشرو و افزایش فروش موفقیتی را رقم بزنید؟ یا می خواهید فقط از موتورهای جستجو بازدید کننده بیشتری کسب کنید؟

آگاهی اهداف، اولین قدم برای موفقیت در بازاریابی محتوا محسوب می شود. همچنین به محض اینکه بروزرسانی روی مطالب خود انجام دادید، متوجه می شوید که محتوا برای چه کسانی بوده و چه اهدافی را می خواهید برای دستیابی به آن مورد استفاده قرار دهید. به این ترتیب می توانید به راحتی نتایج خود را بررسی کرده و آن را تحلیل کنید.

پیش از شروع کار موضوع را مشخص کنید

سعی کنید از مباحثی استفاده کرده که برای مخاطب شما جالب باشد. بهترین راه این است که در ۱۰ پست نخست وب سایت خود بهترین موضوع را جهت جذب ورودی از موتورهای جستجو به کار گیرید. برای یافتن پست های برجسته به Google Analytics رفته و به بررسی محتواها پرداخته و گزینه مناسب را به کار گیرید.

از آنجایی که پست های برجسته موجب می شود تا شما ترافیک جذب کنید، با بروزرسانی محتوا که شامل افزودن کلمات کلیدی و تصاویر می شود، ترافیک جستجو را بیشتر خواهید کرد.

همه چیز را تشریح کنید

ما مدتهاست که در این وبلاگ مطالب طولانی را می نویسیم و می دانیم که برای تولید محتوا طولانی باید از تحقیق بهره گرفت. اگر شما وقت خود را در زمینه تحقیق صرف می کنید ، مطمئناً مباحث زیادی برای پوشش دادن وجود دارد که قطعا مورد توجه کاربران سایت شما قرار می گیرد و نباید این گونه مطالب را نامطلوب دانست.

بنابراین قبل از شروع نوشتن مطلب اطمینان حاصل کنید که زمان زیادی را صرف تحقیق در مورد پست های خود کردید. در حین تحقیق همچنین پست های وبلاگ مشخص شده داشته باشید. می توانید برای مشخص کردن مطالب خود از Google Docs بهره گیرید، حتماً عناوین فرعی زیادی را با استفاده از برچسب های H2 و H3 در مطلب تعبیه کنید تا بتوانید به راحتی مخاطب خود را به گونه ای ترغیب کرده تا کل مطالب یبش از ۲۰۰۰ کلمه را مطالعه کند.


۳- استفاده از Web 2.0 جهت ساخت لینک

Web 2.0 تکنیکی تحت تحت تاکتیک های خاکستری قرار دارد زیرا کاربران می توانند با استفاده از دایرکتوری های Web 2.0 ، سایت های ارسال ، انجمن ها و غیره ، محتوا را تولید ، ترفندهای را انجام داده و ویرایشی داشته باشند. بنابراین بهتر است در مورد آنچه که می توانید بوسیله Web 2.0 برای سئو و پیوندهای ساختاری سایت استفاده کنید، صحبت کنیم.

Web 2.0 چیست؟

Web 1.0 اولین نسل تکنیک تحت سئو خاکستری بوده که در آن کاربران هیچگونه کنترلی روی اطلاعات آنلاین وب ندارند. به عنوان مثال ، می توان به ویکی پدیا اشاره کرد که یک سایت قابل ویرایش است و از صفحات قابل تغییر برخوردار است. زیرا این سایت از تکنیک تحت Web 2.0 بهره می گیرد، تکنیکی که قابلیت ویرایش را به ارمغان می آورد.

web 2.0 چیست

مزایای Web 2.0 چیست؟

از آنجا که Web 2.0 به کاربر اجازه تولید محتوا را می دهد، شامل مزایایی به شرح زیر می شود.

  • مزایای لینک : بدیهی است که افراد از Web 2.0 برای استفاده در لینک ها استفاده می کنند. اگرچه اکثر لینک هایی که از Web 2.0 برخوردار هستند، ناشناخته بوده، اما همچنان هم ارزشمند هستند. وب سایت ها و دایرکتوری وبلاگ های کمی با ساختار Web 2.0 وجود دارند که به شما لینک های dofollow ارزشمند را ارائه می دهند که برای افزایش سئو و رتبه بندی وب سایت بسیار کاربردی  است.
  • ترافیک ارزشمند : اکثر محتوای بازدیدکنندگان شما به وب سایتتان ارزش ترافیکی بالایی دارد. بنابراین مطمئن شوید که وقت خود را در محتواهایی بگذارنید که توسط کاربران فعال شما ایجاد شدند و بدون شک ترافیک غنی و بزرگی را به ارمغان خواهد آورد. با این حساب نمی توان از چنین ترافیک ارزشمندی گذشت زیرا کاربران بسیاری را به خود جلب کرده که هر سایتی در تصاحب آن ناتوان است.

اگر از سایت های تحت Web 2.0 استفاده می کنید، سعی داشته باشید به جای تمرکز روی گرفتن ترافیک، روی جذب کاربر تمرکز داشته باشید، زیرا نتایج بهتری در پی دارد. بنابراین سعی کنید در پلتفرم های تحت Web 2.0 همانند Quora ، Medium یا سایر شبکه های اجتماعی فعال باشید.


۴-استفاده از PBN

هر زمان فردی به صحبت درباره PBN می پردازد، در واقع وارد یک بحث بزرگی می شود که باید مفصل درباره آن صحبت کرد. بنابراین قصد داریم شما را با PBN بیشتر آشنا کنیم و قطعا افراد بسیاری هستند که آشنایی کمی با آن دارند.

بدون شک PBN یکی از راهکار های سئو است و می تواند در بهبود وضعیت سئو سایت و لینک دهی موثر کاربردی باشد.

PBN چیست؟

PBN در حقیقت مخفف Private Blog Network یا همان شبکه خصوصی وبلاگ است که قبلاً یکی از استراتژی های محبوب لینک سازی بود. با معرفی به روزرسانی Google Penguin ، اکثر افراد دیگر دست از PBN  برداشتند.

pbn چیست

آیا PBN را باید یک تکنیک سئو کلاه خاکستری باید دانست؟

اگر شما قصد ایجاد یک شبکه وبلاگ خصوصی (PBN) دارید و تنها از محتوای تکراری و لینک سازی بی ربط استفاده می کنید ، مطمئناً یک تکنیک سئو کلاه سیاه را دارید پیروی می کنید، اما اگر محتوای مناسبی را ایجاد کرده که مربوط به مباحث مورد نظر برای رتبه بندی در گوگل است، بنابراین شما این کار را به درستی انجام می دهید و تحت سئو کلاه خاکستری عمل می‌کنید.

بنابراین چگونه تکنیک PBN برای سئو می تواند موثر واقع شود؟

در حقیقت دو روش برای بک لینک و بهینه سازی با تکنیک PBN وجود دارد که مهم است.

  • اولین مورد از سایر شبکه های خصوصی وبلاگ نویسی در جایی که برای لینک دهی به وب سایت خود پول پرداخت می کنید ، کمک می کند. اکثر آنها مناسب نیستند و تنها شبکه‌های PBN بسیار کمی وجود دارند که لینک دهی بسیار مفیدی ارائه می دهند که موجب بهبود سئو شما می شود.
  • دیگر راه ایجاد شبکه وبلاگ عمومی شما است. این واقعا ریسکی ندارد اما از تلاش و زمان شما را می طلبد. اگر بعد از ایجاد یک وب سایت معتبر با دسترسی به PBN با کیفیت، اقدام کرده اید ، این روش برای شما مناسب است.

اگر می خواهید PBN شخصی خود را داشته باشید باید به مواردی توجه کنید:

  • دامنه های منقضی شده عالی با مشخصات DA و backlink خوب را پیدا کنید ، بنابراین می توانید شروع به ایجاد وب سایتهای یک صفحه ای کرده که به محتوای اولیه وب سایت شما مربوط هستند.
  • هرگز فرایند تولید محتوا خود را به صورت خودکار طراحی نکنید. در مقابل وب سایت یک صفحه با محتوای بسیار مفید و مرتبط به وجود آورید.
  • برای شروع جذب هر چه بیشتر لینک سایت های PBN، از تاکتیک های ایجاد لینک مانند روش لینک از دست رفته، ارسال کاربر مهمان، دسترسی به بلاگر و غیره استفاده کنید تا در طولانی مدت از سئو ارزشمندی برخوردار شوید.

۵- چگالی کلمات کلیدی به طور منظم و مناسب

همه می دانند که پر کردن کلمات کلیدی یک روش BAD SEO نام دارد. اما اگر بگوییم پر کردن دقیق کلمات کلیدی برای افزایش ترافیک طبیعی و رتبه بندی موتورهای جستجو مناسب است، بیراه نگفتیم.

بله ، چاشنی کلمات کلیدی بد است و باید از تمام هزینه ها برای آن اجتناب کنید ، اما اگر تراکم کلمات کلیدی را حفظ کنید، می توانید از بهینه سازی کلمه کلیدی خود بهترین نتیجه را بدست آورید.

برای مثال ، اگر شما در حال نوشتن مقاله ۱۰۰۰ کلمه ای هستید ، حداقل ۳ تا ۴ بار از کلید واژه اصلی خود استفاده کنید تا رتبه های طبیعی آن را به صورت فزاینده بدست آورید. حتماً از کلید واژه های اصلی خود در بخش های زیر استفاده کنید؛

  • تگ عنوان
  • ALT تصاویر
  • تگ H2 یا H3
  • URL
  • شروع و پایان مناسب

البته ما به شما توصیه می کنیم که از یک افزونه بهینه سازی عالی مانند Yoast SEO استفاده کنید که دارای ویژگی های فوق العاده برای بهینه سازی مطالب جهت کلمات کلیدی مورد نظر است.

چگالی کلمه کلیدی مناسب چیست؟

تراکم کلمات کلیدی به استفاده چند باره کلمه کلیدی در صفحه وب شما بستگی دارد. تراکم کلمات کلیدی خوب ۱٪ است ، بدین معنی که کلمه کلیدی که می خواهید برای آن رتبه بندی دریافت کنید، حداقل باید در هر ۱۰۰ کلمه مقاله ای که می نویسید، یک بار مطرح شود.

۱ درصد تراکم کلیدی بیش از ۱۰ بار ذکر کلمه کلیدی در یک مطلب ۱۰۰۰ کلمه ای را دربرمی گیرد. البته اگر می خواهید ریسک کمتری داشته باشید ، حتماً چگالی کلمه کلیدی خود را در حدود ۰٫۵٪ نگه دارید ، به این معنی که در یک مقاله ۱۰۰۰ کلمه ای فقط ۵ بار باید آن را ذکر کرد. به این ترتیب شما می توانید به راحتی کلید واژه اصلی خود را وارد کرده و بدون اینکه به کیفیت مطالب یا خواننده خود آسیب بزنید.

نکته : برای اندازه گیری تراکم کلمه کلیدی مناسب از هیچ ابزاری یا افزونه ای استفاده نکنید. اگر می خواهید به رتبه جستجوی بهتر بدون اینکه روی مخاطبان شما تأثیر بگذارد دست یابید ، بهتر است به طور طبیعی از کلمات کلیدی خود استفاده کنید.


۶- استفاده از سایت هایی با بوک مارک اجتماعی

انجام بیش از حد ارسال لینک های وب سایت خود به سایت هایی با بوک مارک اجتماعی که تحت سئو کلاه خاکستری قرار دارد، می توان خطرناک باشد. اما شما می توانید با محدود کردن تعداد ارسال های خود به ۱ یا ۲ ، در امنیت باشید.

البته این بدان معناست که اگر آخرین پست ها یا هرگونه پست دیگر را فقط یک بار در تمام سایت هایی با بوک مارک اجتماعی ارسال کنید، به رتبه جستجوی شما آسیب نخواهد رساند. در حقیقت، موجب افزایش کم در رتبه جستجوی شما می شود، اگرچه از ترافیک خوبی هم برخوردار باشید، همین داستان ادامه دارد.

در ادامه چند مورد از مهمترین سایت ها با بوک مارک اجتماعی وجود دارد که می توانید به آنها مراجعه کنید.

  • Stumbleupon
  • Digg
  • Folkd
  • Inbound
  • Scoop.it
  • Slashdot
  • Delicious

با توجه به تصویر زیر که توسط Search Engine Journal انجام گرفت، یک مطالعه موردی عالی است که در مورد ۳ سایت برتر با بوک مارک اجتماعی انجام شده است.

سایت های شبکه اجتماعی

از مطالعه موردی فوق می توان نتیجه گرفت که StumbleUpon در صدر لیست سایت هایی  با بوک مارک اجتماعی قرار دارد که به دنبال آن Digg و Inbound قرار دارند. بنابراین اطمینان بهتر است که حداقل از این ۳ سایت استفاده نمایید و آنها برای کاربری رایگان هستند.

در اینجا مواردی وجود دارد که باید هنگام انجام ارسال بوک مارک اجتماعی به یاد داشته باشید.

۱- اهمیت موضوع

بوک مارک های اجتماعی هنگامی که روی مشارکت در ساختن سایت با سایر وبلاگ نویسان در حرفه خود تمرکز کنید، قطعا بهتر عمل می کند. متأسفانه بیشتر وبلاگ نویسان از سایت های بوک مارک اجتماعی فقط برای تبلیغ آخرین پست های خود استفاده می کنند بدون اینکه حقیقتا یک دقیقه برای اشتراک گذاری یا خواندن مطالب دیگران صرف کنند.

هنگامی که فقط از سایت های بوک مارک اجتماعی برای تبلیغ خود استفاده می کنید ، می توانید از نتایج سئو بهتر برخوردار شوید. بنابراین اطمینان حاصل کنید که با سایت های بوک مارک اجتماعی آسان پیش رفته و از طریق آنها با سایر وبلاگ نویسان همکاری داشته باشید.

۲- یافتن سایت های مرتبط

پلتفرم های معدودی وجود دارد که روزانه هزاران نفر از وبلاگ نویسان به استفاده آنها بپردازند که نه تنها محتوا را تبلیغ کرده، بلکه محتوای دیگری را نیز به اشتراک می گذارند و تبلیغ می‌کنند. این همان چیزی است که شما باید در هنگام پیوستن به یک سایت بوک مارک اجتماعی به دنبال تبلیغ سایت خود برای سئوی و ترافیک بهتر باشید.

در این بخش چند مورد از چنین پلتفرم های موجود که می توانید سایت خود را برای قرار گرفتن در حداکثر تبلیغ استفاده کنید را مطرح می کنیم:

  • Inbound.org : این در درجه اول برای افرادی است که در مورد بازاریابی ، سئو ، موضوعات مرتبط با وبلاگ نویسی صحبت می کنند. اگر یک وب سایت مرتبط با بازاریابی را در اختیار دارید ، این فقط برای شما ساخته شده که هزاران وبلاگ نویس بالقوه برای ارتباط، تعامل و ارتقاء سایت خود پیدا خواهید کرد.
  • Blog Engage : این چیزی است که ما تقریباً هر روز برای تبلیغ و درگیر شدن با دیگر وبلاگ نویسان از آن استفاده می کنیم. هزاران وبلاگ نویسان فعال در تمام حرفه ها وجود دارند که با استفاده از Blog Engage محتوای خود را تبلیغ می کنند.
  • Biz Sugar : یکی دیگر از سایت های برتر بوک مارک اجتماعی که می توانید برای ارتقاء وبلاگ خود جهت دریافت لینک ، قرار گرفتن در معرض کاربران و مراجعه به سایت های خود استفاده کنید، است. این همچنین توسط یک دسته از وبلاگ نویسان و بازاریابان در سراسر جهان استفاده می شود ، بنابراین می توانید با آنها تعامل داشته باشید.

۳- استفاده از توضیحات و عناوین خاص

یکی از رایج ترین اشتباهاتی که بسیاری از افراد هنگام تبلیغ مطالب خود در سایت های بوک مارک اجتماعی مرتکب آن می شوند این است که آنها از همان سرفصل ها و توضیحات متا قبل استفاده می کنند.

هنگامی که در سایتهای مختلف بوک مارک اجتماعی تبلیغ می کنید، می توانید محتوای تکراری را با همان عناوین و توضیحات متا ایجاد کنید. این امر منجر به محتوای تکراری شده که ممکن است سایت شما دیر یا زود توسط Google جریمه شود.

بنابراین حتماً هنگام تبلیغ مطالب خود در سایت‌های بوک مارک اجتماعی، سرفصل ها و توضیحات منحصر به فردی ایجاد کنید.


۷- تبادل لینک

بیشتر افراد فکر می کنند که تبادل لینک تحت تکنیک سئو کلاه خاکستری انجام می گیرد اما چنین نیست. در ادامه سئو کلاه خاکستری را برای شما توضیح می دهیم و اجازه دهید کمی در مورد آن توضیح داشته باشیم.

  • تبادیل لینک خودکار به روش سئو کلاه سیاه است.
  • تبادل لینک به صورت دستی تحت سئو کلاه خاکستری انجام گیرد.

تبادل لینک چیست؟

تبادل لینک با وب سایت ها یا وبلاگ های دیگر به عنوان تبادل پیوند شناخته می شود که یک تکنیک جستجوگر تحت سئو کلاه سفید نبوده بلکه بیشتر تحت سئو کلاه خاکستری انجام می‌گیرد. بسیاری از افراد به دلیل عدم مجازات شدن توسط گوگل ، از این کار جلوگیری کرده و مانع می شوند.

چگونه بدون مجازات گوگل تبادل لینک کنیم؟

اگر این امر درست انجام شود، می توانید از تبادلات لینک برای ساختن بک لینک ها از منابع مختلف استفاده کنید. در اینجا چند نکته وجود دارد که می توانید بدون در نظر گرفتن مجازات ، با خیال راحت تبادل لینک را به کار گیرید.

می توانید یک گروه کوچک بسازید

شما می توانید فهرستی از تمام وبلاگ های مربوطه را در حرفه خود جمع آوری کرده و سپس با هر وبلاگ نویس ارتباط برقرار کنید تا محتوای دیگران را تبلیغ کنید. شما همچنین می توانید یک گروه فیس بوک ایجاد کنید که می تواند هر زمان که فردی یک مورد جالب را برای مخاطبان مورد نظر پیدا کرد، با اظهار نظر اشتراک گذاری لینک را به دنبال داشته باشد.


۸- ثبت آدرس سایت خود به دایرکتوری وب

یک دسته از دایرکتوری وب در اینترنت موجود است که می توانید از آنها استفاده کنید تا بک لینک های باکیفیت و مربوط به وب سایت خود را به صورت رایگان دریافت کنید.

ثبت دایرکتوری وب چیست؟

ثبت دایرکتوری فرآیندی جهت تهیه لیست موارد مهم وب سایت شما در فهرست های مختلف در زیر یک دسته مشخص است که به منظور ایجاد بک لینک مناسب برای سایت شما ایجاد می شود.

اگرچه تعداد بسیاری از سایت های ارائه فهرست وب نامناسب وجود دارد که باید از آنها دوری کنید اما اگر تحقیقات دقیق داشته باشید ، بسیاری از فهرست های وب مناسب را پیدا خواهید کرد که می توانید برای افزایش سئو وب سایت خود استفاده کنید.

ما لیستی از سایت های ارسالی وبلاگ را ایجاد کرده ایم که دارای دامنه (DA) بیش از ۴۰ نفر است. بنابراین حتما از این لیست استفاده کنید تا بصورت رایگان ثبت نام کنید و تبلیغ جدیدترین پست های وبلاگ خود را برای سئو بهتر آغاز کنید.


۹- چندین حساب شبکه اجتماعی

آیا می دانید حساب شبکه اجتماعی بر سئوی وب سایت شما تأثیر می گذارند؟ بله ، این درست است ، فقط به تصویر زیر توسط Search Metrics نگاهی بیندازید.

اکانت های شبکه اجتماعی

تصویر بالا اهمیت حساب شبکه اجتماعی را از طریق فیس بوک و توییتر نشان می دهد که به شدت با کسب رتبه های خوب در فهرست گوگل ارتباط دارند.

  • به نظر می رسد که هیچ یک از صفحات فیس بوک صفحه ای که لینک داده می شود، ارتباطی با موضوع ندارد.
  • توییتر از فیس بوک عقب تر بوده اما همچنان ششمین عامل قوی در لیست Searchmetrics از عوامل رتبه بندی گوگل با همبستگی ۰٫۲۵ محسوب می شود.

بنابراین پرسشی به وجود می آید که چگونه می توان از شبکه های اجتماعی بهره ببرید؟

برای افزایش سهم Facebook ، بازتوییت توییتر ، پین های Pinterest و غیره می توانید چندین حساب شبکه اجتماعی ساختگی ایجاد کنید به همین دلیل تحت سئو کلاه خاکستری قرار دارد.

اگر به طور طبیعی محتوای شما در حال بازتوییت و اشتراک گذاری در شبکه اجتماعی بسیار زیاد باشد ، تحت سئو کلاه خاکستری قرار می گیرد اما وقتی شما با ایجاد چند حساب شبکه اجتماعی یا خرید حساب فیس بوک ، عمداً سعی در افزایش دنبال کنندگان و سهم خود در شبکه اجتماعی دارید که تاثیر بسزایی روی سئو کلاه خاکستری دارد.

اکانت های شبکه اجتماعی

بنابراین شما به چه چیزی نیاز دارید؟

تمام آنچه شما نیاز دارید ایجاد حساب های ساختگی متعدد در تمام سایت های مهم شبکه اجتماعی مانند فیسبوک ، توییتر ، اینستاگرام و غیره است که اضافه کردن بیوگرافی و تصویر برای شروع تبلیغ محتوای شخصی شما بسیار مناسب است.

به این ترتیب ، هر زمان که مقاله جدیدی را در سایت خود منتشر کردید، می توانید سریع تعداد بیشتری کاربر در فیس بوک ، پین Pinrest ، بازتوییت و غیره کاربرا بدست آورید.


۱۰-میکروسایت بسازید

بسیاری از کارشناسان سئو وجود دارند که میکروسایت ایجاد می کنند و برای ایجاد بک لینک به وب سایت های اصلی از آنها استفاده می شود. این میکرو سایت ها به منظور دستیابی به رتبه های بالاتر و ترافیک بیشتر در موتور جستجو گوگل مورد استفاده قرار می گیرد.

ساخت میکروسایت ها به منظور ایجاد لینک برای وب سایت اصلی تحت تکنیک سئو کلاه خاکستری بوده و در صورت انجام درست می تواند موجب بهینه سازی موتور جستجو برای سایت شما شود و همچنین بک لینک های باکیفیت به سایت اصلی شما بدون تقلب در دستورالعمل های Google ارائه دهد.

میکروسایت می تواند یا یک صفحه وب یا مجموعه ای از صفحات وب باشد که به عنوان یک نهاد جداگانه برای یک وب سایت ، برند یا آژانس عمل کند. یک میکروسایت به طور معمول در دامنه خود قرار می گیرد، اما برخی به عنوان یک زیر دامنه وجود دارند که می تواند به عنوان یک عنوان تجاری یا دامنه خاص کار کند.

اگر در مورد نحوه ساخت میکروسایت بسیار سریع می توانید رتبه وب سایت خود را در گوگل به خوبی تقویت کنید ، در اینجا نکاتی وجود دارد که اکثر متخصصان سئو از آنها استفاده می کنند.

  • قبل از شروع ساخت میکروسایت ها برای به دست آوردن لینک ها و ترافیک بیشتر به سایت های اصلی خود ، میکروسایت های موفق را مطالعه کنید تا متوجه شوید که چگونه در موتورهای جستجو عملکرد و فعالیت دارند.
  • محتوای خود را کپی نکنید. یکی از بزرگترین اشتباهاتی که اکثر افراد هنگام ساخت میکروسایت مرتکب می شوند این است که آنها محتوا خود را یا با استفاده از افزونه های تولید محتوای خودکار یا با استفاده از محتوای تکراری به صورت خودکار انجام می دهند. این کار درست نبوده و نباید به آن عمل کنید. در مقابل، محتوای منحصر به فردی را ایجاد کنید که به موضوع اصلی وب سایت شما مربوط باشد.
  • از گزینه مناسب میزبانی وب استفاده کنید تا حتی میکروسایت های شما تحت آن عمل کنند. ما میزبانی WPX را بسیار توصیه می کنیم زیرا یکی از بهترین گزینه های میزبانی است که سرعت بالا، قابلیت اطمینان بزرگ و امنیت فوق العاده دارد.
  • هنگامی که به تازگی شروع کردید ، از یک سایت کوچک شروع کنید. سعی نکنید میکروسایت ها بسیاری ایجاد نمایید. با یک میکروسایت شروع کنید ، از آن بیشترین بهره را ببرید و سپس بر روی ساخت میکروسایت های بیشتر تمرکز کنید تا سئو و ترافیک اولیه وب سایت شما تقویت شود.

یک تکنیک دیگر که به طور گسترده استفاده از آن بهره گرفته می شود، وجود دارد که می توانید رتبه های جستجوی سریع تری کسب کرده و بهتر است درباره آن تحقیق نمایید.

ایجاد تغییرات کوچک در سایت خود

ایجاد تغییرات کوچک در سایت شما همان چیزی است که اساساً خزنده های جستجوی Google را فریب می دهد که می توانید سایت خود را با جدیدترین اطلاعات به روز کنید. این قطعاً به سایت شما جهت بهبود سئو کمک فراوانی خواهد کرد، زیرا Google علاقه بسیاری به صفحات وب بروز شده دارد.

اما این روش سئو کلاه خاکستری کمی خطرناک است زیرا ایجاد تغییرات کوچک در سایت شما اغلب ممکن بوده به سایت شما مشکلاتی وارد کند. زیرا Google آن را به عنوان فعالیت مشکوک تلقی کرده، بنابراین مطمئن شوید که هیچ تغییر مکرری در سایت شما به وجود نمی آید.

البته در این قسمت تغییرات کمی که کمک شایانی می کنند را مطرح می کنیم:

۱-بهینه سازی سایت برای کلیک لینک ها

بدون شک ، کلیک کردن بر روی لینک ها نقش مهمی در گرفتن رتبه های بالاتر برای کلمات کلیدی که می خواهید برای آنها رتبه بهتری کسب کنید، دارند. هر چه تعداد بیشتری از افراد روی نتایج شما در Google کلیک کنند ، رتبه بالاتری دریافت می کنید. به همین سادگی است ، بنابراین حتماً توضیحات متا و برچسب های عنوان خود را برای پست های فوق العاده بهبود ببخشید.

۲- تغییر پاورقی، نوارکناری و بیشتر

اگر تغییر طراحی وب سایت خود را مرتباً انجام دهید ، می تواند عملکرد بهینه سازی موتورجستجو وب سایت را خراب کند اما در صورت ایجاد ترفندهای کوچک و بهتر در ناوبری ، می توانید از یک جستجوی سریع سئو استفاده کنید.

۳-قالب بندی مطالب به شکل بهتر

اگر شما فقط از برچسب های h3 در نوشته خود استفاده می کنید ، می توانید آنها را در برچسب های h2 تغییر دهید. این نوع از ترفندهای کوچک قطعاً می توانند دید موتور جستجوگر محتوا را افزایش دهند، بنابراین می توانید بدون اضافه کردن مطالب جدید، سئوی وب سایت خود را بهبود بخشید.


نتیجه گیری

هیچ اصول خاصی در مورد نحوه رتبه بندی وب سایت در گوگل وجود ندارد. تکنیک های کلاه سیاه، کلاه سفید و سئو کلاه خاکستری وجود دارد که می توانید از آنها برای گرفتن رتبه های بهتر در گوگل استفاده کنید.

اما همیشه بهتر است بر روی تاکتیک هایی که جریمه نمی شوند، تمرکز کنید. این تنها راهی است که می توانید در دراز مدت رتبه های بهتری کسب کنید. نظر شما در مورد تکنیک های بهینه سازی موتور جستجوگر یا همان سئو کلاه خاکستری که در این مطلب مطرح شد چیست.

منبع

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Enter Captcha Here : *

Reload Image